středa 30. března 2016

Britove a to jejich You`re all right?

Nechapejte to spatne, Britanii milujua jsem ji oddana a stejne tak dost miluju i brity. Ale jsou chvile kdy Vam i veci a lidi co milujete lezou na nervy, ze? Na cesku me vytaci takovych veci, ze jsem se dokonce odstehovala(a taky sem chtela poslouchat britskej prizvuk den co den). Ale po skoro sedmi mesicich co ziji v Anglii, je myslim cas na trosku kritiky, protoze celej tenhle blog je pekne slunickovej. Coz sem i ja, teda ne posledni dobou. Nechteli by jste me ve svem zivote posledni dobou. prace me privadi k silenstvi a je ze me protivna krava, ale k tomu zas jindy. Ted k tem britum. Takze, co furt maji s tim You`re all right?!?!?!?! Nikdo se ve skutecnosti nezajima jak se mate nebo co delate. Pouzivaji to misto pozdravu a nekdy dokonce i misto neverbalniho pozdravu. Takove to, kdyz jste v praci a nekoho potkate parkrat za den, tak si nerikate pokazde cauky mnauky ze jo, obcas se na sebe usmejete, jindy postaci jen ocni kontakt. No tak britove maji svoje you`re all right a jedou si to furt. Kdyz jsem se sem pristehovala, tak jsem si myslela, ze se fakt ptaji jak se mam. Jaky zklamani bylo, kdyz sem odpovidala a zacala rikat- ale jo mam se dobre bla bla bla... a clovek co se me ,ptal, jak se mam uz davno nebyl v misnosti. Kor to bylo trapny, kdyz v mistnosti byl nejaky dalsi brit a nebo kdokoliv kdo zije v uk dele nez ja a videl me jak mluvim do vzduchu a muj prekvapenej vyraz. Takze po case clovek zjisti, ze britove jsou tak zdvorily az jsou vlastne strasne nezdvorily. Oni by ani nedokazali se v podstate nezeptat, ale absolutne je neajima jak se mate. Nejhorsi na tom je, ze uz to delam taky. V 90% teda cekam na odpoved ale minuly tyden jsem sla na bar jen pro tac, videla kolegu rekla mu You`re all right a zase zmizela ve dverich a pak si rikam- hej tady neco nesedi, nikdo mi neodpovida, ja normalne odesla. Aniz bych si to uvedomovala menim se v zdvorile nezdvorileho brita. 

Dalsi poznatek, kterej s tim zdvorilactvim souvisi (zdvorilost je zasrane tezky slovo, hrozne mi to trva vzdycky napsat, kor kdyz to pisete po nekolikate po sobe). Takze, vetsina lidi vi, ze britove proste jsou zdvorily, coz ja miluju a mnohem vic pratelsti. cizi lidi na me zacnou mluvit ve vlaku, v obchode a me osobne to vzdy zlepsi den. Zkusit to v Praze, 90% lidi by si myslela ze sem zhulena kdyz na ne jenom tak mluvim. No fakt. nejhezci byl moment, kdy jsem nezamerne presne ukazala mame, proc to tak miluju. Nedavno za mnou byla na nasteve a byli jsme se projit po mem malem mestecku kde ziji a kdyz jsme sli kolem kostela a byly uz skoro na namesti, nejaky stary pan co sel stejnym smerem se me ptal, jestli jsme taky byli v kostele na koncerte. tak mu rikam ze nene, ze jsme jen na prochazce. Tak mi hezky vylicil jake to bylo a ze je to kazdy ctvrtek v tolik a tolik hodin a odkud sem a ze doufa, ze si moje maminka uzije dovolenou a at mame krasny den a nashledanou. Odesel a hned rikam mame: No a tak to tady vidis. Krasny proste. Ale to je to pozitivum, ted k tomu negativismu. Znate takovy ty lidi, co proste si o sobe moc mysli a umi Vam to dat pekne najevo, specialne pokud pracujete kdekoliv se zakazniky, at uz je to agentura, obchod, restaurace, fitko, cokoliv... tak pro ne jste naprosta nula, co je obsluhuje a jelikoz oni Vam preci plati, tak Vy jim mate nejlepe libat nohy a omluvit se jim, ze jste mizerny odpad lidske odrudy. No tak, kazdej zname tyhle lidi. No ale ted si je zkuste predstavit, kdyz jsou to britove. Kor starsi britove, kteri jsou uplne vyfesakovani a hrozne elegantni a kdyz Vam daji timhle elegantnim zpusobem najevo ze jste nula, ej to snad jeste horsi, nez kdyz Vam nekdo reken v hospode- hej vole jedno pivo. Specialne kdyz nakonci vetz pouzijou isn`t it aby umocnili jak moc maji pravdu a Vy ne. Naposled jsem napriklad zapomnela dat jedne madam lzicku ke capucinu( nemam tuseni jak se spravne pise capucino). A ted  co ja bych rekla na jejim miste by bylo: excuse me, can I have a teaspoon please? thank you very much... ale damicka si me zmerila tim pohledem - ty mala servirska nicoto- a velmi pomalu odrikala tohle: Excuse me, but you didnt give me teaspoon for the capucino. Capucino withou spoon, thats not okay, isn`t it? ( mala dramaticka pauza kdy doufala, ze reknu jezisi no to sem nejvetsi krava na svete omlouvam se velicenstvo) Well, next time when you` re trying to serve anyone, just make sure you know how it supposed to be, all right? ... No to mate chut preskocit bar a uskrtit ji. Typicky britsky. Nemuze proste rict, ze potreuje lzicku, nechat me rict, jeee pardon zapomnela sem, moc se omlouvam, ona by mohla rict, nic se nedeje, dekuju, nashle... Ona mi musi vysvetlit velmi pomalu jako kdybych byla uplnej lobotom, co jsem udelala spatne a ze to je spatne a jak to mam udelat priste... Agr, sileny. 

No a to je tak vsechno co bych dneska chtela rict. mam den volna po silenem tydnu, takze si chci trosku pospat a taky budu skypovat s mamou. Jo a sorry tem co to ve skutecnosti fakt ctou, ze mi chybi carky a hacky Mam pujcenej laptop od spolubydliciho. A jeste male sorry tem, co me prispevky ctou a ja nenapsala zadnej vic jak dva mesice. Chci zacit zase psat vic.
Thats all. Seeeeeee yooooou sooooooooon.
P.S. Nakonec pridavam zabavnej obrazek, kterej me vzdy pobavi ))))

Žádné komentáře:

Okomentovat